Van Jasper naar Revelstoke

12 augustus 2017 - Revelstoke, Canada

Vandaag de langste route van de reis, van Jasper nar Revelstoke, een rit van 5:30 uur. Voor een groot deel dezelfde route als gisteren maar dan terug. Robin wilde graag de Columbia Icefield op met zo'n speciaal voertuig. Zo gezegd zo gedaan. Om half 11 gingen we met een bus richting de speciale voertuigen en werden we naar het ijsveld van de gletsjer gebracht. Lekker toeristisch maar wel een leuke ervaring. Je mag ruim een half uur op het ijs doorbrengen, maar welk op een beperkt gebied.

Daarna met de bus door naar de glazen brug, de glacier skywalk, waar je boven de diepte kunt lopen. Dit was wel leuk maar kon gemist worden.

Vervolgens nog 4 uurtjes rijden naar Revelstoke. Onderweg veel rook van de bosbranden waardoor het zicht op de prachtige bergen wat verloren ging, Door Yoho en daarna Glacier toenemende rook en zelfs vuur gezier. Vele blusheli's proberen de schade te beperken. In Revelstoke hebben we er weer een uur bij gekregen en hebben we heerlijk gegeten en gedronken in ons hotel.

Morgen naar Kelowna. Eerst een beetje uitslapen en daarna op naar Okanagan lake voor wat zwemmen en relaxen voordat we gaan afsluiten met stadsbezoeken aan Vancouver en Saetle.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ma:
    13 augustus 2017
    Prachtige foto's geweldige natuur
    En dan maar eens lekker zwemmen ,
    Eten en de stad bezoeken en lekker eten
    KUS