Rocky Mountains National Park

30 juli 2017 - Estes Park, Colorado, Verenigde Staten

Na onze vlucht naar en overnachting in Denver zijn we vanmorgen vroeg op pad gegaan naar onze 2e bestemming: Estes Park en Rocky Mountain National Park.

Het plan was om een wandeling te maken bij Bear Lake, maar de weg er naar toe was al afgesloten omdat de parkeerplaatsen helemaal vol waren. Morgen maar wat vroeger op pad om deze trail te bewandelen.

Eerst maar even een picknick en een nieuw plan gesmeed. Het werd plan B: Trail Ridge Road. Een prachtige route hoog de bergen in. En met hoog bedoel ik heel hoog: 3700 m boven zee niveau!

Er zijn prachtige uitkijkpunten met korte wandelingen onderweg. Kort is voldoenden want van een hele korte klim sta je te hijgen en staat je hart in de borst te stampen. Dat hoogteverschil merk je flink.

Na al dat natuurgeweld nog even door het gezellige Estes Park gelopen. Manon heeft daar een hennatattoo op haar hand laten tekenen. Mooi.

Morgen poging 2 voor de Bearlake trail en dan gaan we op weg naar Cheyenne.